دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 10:12
در سال جاری صورت گرفت؛

تولید 8 میلیارد متر مکعب گاز شیرین از فازهای 2 و 3 پارس جنوبی

ﺭﺋﯿﺲ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ پالایشگاه دوم پارس جنوبی با بیان اینکه مأموریت این پالایشگاه ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی است، گفت: فازهای 2 و 3 از ابتدای سال تا کنون موفق به تصفیه و تولید 8 میلیارد و 185میلیون متر مکعب گاز شیرین شده‌اند.
کد خبر : 202588

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، محمد سعیدیان، ﺭﺋﯿﺲ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭﯼ پالایشگاه دوم پارس جنوبی، توسعه خدمات فنی دانش محور در پاسخ به نیاز ذی‌نفعان خود و تأمین انرژی پاک را دیگر هدف این پالایشگاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش از 9 میلیون بشکه میعانات گازی و 47 هزار و هفتصد تن گوگرد در پالایشگاه دوم تولید شده است.


سعیدیان با اشاره به اهمیت تضمین استمرار کیفیت و کمیت محصولات پالایشگاه گفت: تعمیرات اساسی فازهای 2 و3 از تاریخ 29 مرداد 1396 آغاز می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده به مدت 18 روز کاری به طول خواهد انجامید.


وی افزود: جلسات متعددی برای تعیین جز به جز فعالیت‌های تعمیرات اساسی، مدیریت پیمانکاران و تأمین عوامل پشتیبانی و همچنین پیش‌بینی شرایط اضطراری برگزار و تا کنون بیش از یک هزار و 600 مجوز کار ثبت شده است.


سعیدیان در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های این دوره از تعمیرات اساسی گفت: اجرای پروژه میترینگ گاز یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال جاری بوده و نیاز است تا در بازه توقف کامل پالایشگاه اجرا شود.


وی افزود: علاوه بر این، پروژه دیگری نیز با عنوان «مرکاپتان‌زدایی از میعانات گازی (DMC)» نیز در مراحل آغازین اجرا بوده و مقرر است نقاط اتصال مورد نیاز این پروژه در بازه تعمیرات اساسی سال جاری اجرا شود.


گفتنی است؛ هم‌اکنون تمامی همکاران عملیاتی و غیر عملیاتی پالایشگاه دوم و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در حال فراهم‌سازی مقدمات لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای 2 و 3 هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته